Kubeczkowy zawrót głowy

Jak nudną ćwiczeniową lekcję zamienić w przygodę? Wystarczy użyć kolorowych kubeczków (moje zakupione w Ikei za ok. 10 zł- 12 sztuk). Mogą to być także koperty, oklejone kolorowo roli po papierze toaletowym itp.

Jeśli na lekcji planujemy trening, np. określania formy gramatycznej, rozpoznawania części mowy czy środków poetyckich, analizy zdań czy czegokolwiek innego- wystarczy kartę pracy pociąć na paseczki (sztuk tyle, ilu uczniów w klasie) i powkładać do kolorowych kubeczków. W jednym kubeczku jeden typ zadań. Uczniowie sami decydują, w jakiej kolejności wykonują zadania. Najlepiej, jeśli pracują w parach. Ustalamy minimum zadań do zrobienia na lekcji. Najaktywniej pracujących doceniamy (mogą to być brawa, słowa uznania). Uczniowie, którzy napotykają na trudności sygnalizują je światłami (każdy z moich uczniów ma metodnik). * Nauczyciel ma szansę na takiej lekcji realnie indywidualizować pracę. Nikt się nie nudzi, nikt nie ma poczucia porażki.

Możemy też przygotować rozwiązania zadań i umieścić je w wyznaczonych  miejscach w klasie, by uczniowie mogli stosować samokontrolę poprawności wykonanych zadań.

Warto wypróbować, polecam.

*metodnik

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.