Gdzie rzeczownik, przymiotnik, liczebnik lub przysłówek nie może, tam zaimek pośle

Ostatnia część mowy, której przyjrzymy się bliżej i, mam nadzieję, że się z nią zaprzyjaźnimy 🙂 W roli głównej wystąpi niezastąpiony zastępca, czyli ZAIMEK!
Powitajmy go z życzliwością i sympatią.
KSU
•wiem, że zaimki mogą zastępować rzeczowniki, przymiotniki, liczebniki lub przysłówki
•rozpoznaję zaimki rzeczowne, przymiotne, liczebne i przysłowne
•umiem używać poprawnie zaimków osobowych, wskazujących, względnych, dzierżawczych i zaimka zwrotnego się
•umiem stosować zaimki, aby uniknąć powtórzeń w zdaniach
•potrafię wskazać zaimki w tekście, nazwać je i określić ich formę
•potrafię uzupełnić zdania właściwymi zaimkami
•umiem poprawnie wykorzystać krótkie lub długie formy zaimków stosownie do kontekstu
•przestrzegam zasad pisowni zaimków w wypowiedziach o charakterze grzecznościowym

Garść wiedzy z ale klasą.
Oprócz ćwiczeń na lekcji potrenujcie w domu interaktywnie

Interaktywne rozpoznawanie części mowy.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.