Stoczymy bitwę o plac!

Już w przyszłym tygodniu zaczynamy pracę z lekturą “Chłopcy z Placu Broni” F. Molnara.  Czeka nas emocjonująca gra edukacyjna, dzięki której sprawdzimy znajomość treści powieści. Przygotowaliście zestawy pytań, które jak najszybciej sprawdzę. Dokonaliśmy podziału na drużyny. Wolne od lekcji dni przeznaczcie choć w części na przygotowanie się do rozgrywki.

„Chłopcy z Placu Broni”- kryteria sukcesu do lektury

Świat przedstawiony

  • Wyszukuję w tekście informacje o czasie akcji (podaję rok i porę roku)
  •  Wskazuję miejsce akcji (państwo, miasto, miejsca zabaw)
  •  Krótko charakteryzuję bohaterów powieści z podziałem na grupy chłopców.
  •  Charakteryzuję Ernesta Nemeczka (Ile miał lat? Jak wyglądał? Z jakiej rodziny pochodził? Do której grupy chłopców należał i jaką tam pełnił w niej funkcję? Jak oceniali go koledzy przed bitwą o plac a jak po bitwie? Wskazuję, jakimi cechami chłopiec się wyróżniał i uzasadniam te cechy konkretnymi przykładami.
  • Tworzę ramowy plan wydarzeń.

Czerwonoskórzy kontra chłopcy z Placu Broni

  • Charakteryzuję i porównuję  grupy opisane w powieści (przywódcy, członkowie, barwy, pieczęć, flaga).
  • Wyjaśniam przyczyny konfliktu między grupami.
  • Tworzę kodeks honorowy obowiązujący chłopców z obu grup.

Plac Broni

  •  Określam, gdzie był usytuowany plac.
  • Wyjaśniam, dlaczego plac był dla chłopców tak ważny?

 

Może zaciekawi Was adaptacja filmowa powieści, którą czytaliście? Jakie różnice zauważycie w fabule? Pochwalcie się w komentarzach.

Sprawdźcie się 🙂





Ciekawa gra pani Jolanty Sobowskiej Legięckiej
https://wordwall.net/resource/243737

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.