Od obrazu do słowa- sposób na rozpisanie uczniów

Jak wykorzystać filmy krótkometrażowe, aby zachęcić uczniów do pisania?

Pokazać im wartościowy film i zadać pytanie kluczowe, np. “Jak rozumiesz przesłanie filmu?”, “Jakie uczucia wywołuje w Tobie ten film? Odwołaj się do konkretnych scen i uzasadnij swoją wypowiedź”, “Komu i dlaczego polecisz obejrzenie tego filmu?”, “Jakie metafory i symbole dostrzegasz w tym filmie? Jak je interpretujesz?” (dla starszych uczniów) i wiele innych oczywiście.

Skąd wziąć takie filmy? Ciekawy zestaw tytułów proponuje Przemek-  wielbiciel filmów i muzyki. Na swojej stronie zgromadził kilka filmów krótkometrażowych do wykorzystania na lekcjach. Bazę możemy oczywiście rozwijać.

Ciekawe zestawienia znajdziecie tu i tu

Gotowy pomysł na wykorzystanie animacji “Biuro uczuć znalezionych” u Superbelfrów.

Szeroko o edukacji filmowej na tej stronie (scenariusze, odwołania do podstawy programowej)

Proponuję także zajrzeć tu:
mój ulubiony film




Zaletą niewątpliwą krótkometrażówek jest fakt, że na jednej lekcji można obejrzeć film, napisać odpowiedź na pytanie i podzielić się refleksjami z innymi.

Nawet niechętni pisaniu uczniowie nagle odkrywają ukryte sensy, odczytują metafory i mają satysfakcję, bo w tym zadaniu nie ma złych prac.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.