Jak wykorzystać filmy krótkometrażowe, aby zachęcić uczniów do pisania?
Pokazać im wartościowy film i zadać pytanie kluczowe, np. “Jak rozumiesz przesłanie filmu?”, “Jakie uczucia wywołuje w Tobie ten film? Odwołaj się do konkretnych scen i uzasadnij swoją wypowiedź”, “Komu i dlaczego polecisz obejrzenie tego filmu?”, “Jakie metafory i symbole dostrzegasz w tym filmie? Jak je interpretujesz?” (dla starszych uczniów) i wiele innych oczywiście.
Skąd wziąć takie filmy? Ciekawy zestaw tytułów proponuje Przemek- wielbiciel filmów i muzyki. Na swojej stronie zgromadził kilka filmów krótkometrażowych do wykorzystania na lekcjach. Bazę możemy oczywiście rozwijać.
Ciekawe zestawienia znajdziecie tu i tu
Gotowy pomysł na wykorzystanie animacji “Biuro uczuć znalezionych” u Superbelfrów.
Szeroko o edukacji filmowej na tej stronie (scenariusze, odwołania do podstawy programowej)
Proponuję także zajrzeć tu:
mój ulubiony film
Zaletą niewątpliwą krótkometrażówek jest fakt, że na jednej lekcji można obejrzeć film, napisać odpowiedź na pytanie i podzielić się refleksjami z innymi.
Nawet niechętni pisaniu uczniowie nagle odkrywają ukryte sensy, odczytują metafory i mają satysfakcję, bo w tym zadaniu nie ma złych prac.
A na koniec gratka na trochę inny temat. Żartobliwy film na temat tworzenia filmu 🙂
2 komentarze “Od obrazu do słowa- sposób na rozpisanie uczniów”
Dziękuję Pani za inspirację. Tym bardziej teraz, w tym trudnym czasie.
Dziękuję i ja za życzliwe słowo 🙂