“Ten obcy” Ireny Jurgielewiczowej według pomysłu 6a

Spodobała się Wam powieść sprzed prawie 60 lat. Dziwne? Nic a nic! To książka, która się nie starzeje, bo porusza sprawy młodych ludzi: dorastania, przyjaźni, miłości, relacji z rodzicami, trudnych wyborów. To problemy zawsze aktualne wśród nastolatków.
Treść lektury przypomnieliśmy sobie, wykorzystując symbole z “Gry na emocjach”. Przy okazji utrwaliliśmy sobie pojęcie symbol. Świetnie Wam poszło! Gratuluję 🙂

Zobaczcie, jak można w tę grę zagrać niepolonistycznie 😉

To Wy zaplanowaliście cele na kolejne lekcje.
Przypominam, że postanowiliście omówić świat przedstawiony w powieści przy pomocy gry w kapustę.
Chcecie napisać ciąg dalszy powieści lub jej alternatywne zakończenie.

Jak napisać ciekawe opowiadanie? Posłuchajcie rad


Będzie to opowiadanie w pięciu kolorach, bo przy samoocenie posłużycie się kolorowymi kredkami.

W swoim opowiadaniu zakreśl przy użyciu kredek odpowiednie fragmenty:

  1. Opis postaci- na zielono.
  2. Opis przeżyć wewnętrznych- na żółto.
  3. Opis miejsca- na niebiesko.
  4. Dialogi- na czerwono.
  5. Wyrazy oznaczające następstwo czasu (np. najpierw, później, wtem, nagle, w końcu itp.)- na fioletowo.
  6. Oddziel grubą kreską części opowiadania: wstęp, rozwinięcie, zakończenie.
  7. Policz akapity w Twojej pracy i zapisz, ile ich jest w Twoim opowiadaniu.
  8. Zapisz w punktach plan wydarzeń Twojego opowiadania.

Przygotujecie w drużynach escape room.
Chętni napiszą także list do wybranego bohatera.

Możecie w wolnej chwili posłuchać sobie wybranych fragmentów powieści Ireny Jurgielewiczowej.

Czekają nas inspirujące lekcje 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.