“Mowa jest źródłem nieporozumień”?

Na dobry początek…

Pełna treść “Małego Księcia” z ilustracjami do przeczytania tutaj.

Dla tych uczących się najlepiej przez słuchanie audiobook

Antoine de Saint – Exupery: Mały Książę

KSU

  • Omawiam elementy świata przedstawionego; podaję przykłady wydarzeń realistycznych i fantastycznych; używam pojęć fabuła, akcja, wątek w odniesieniu do lektury
  • wymieniam etapy podróży głównego bohatera i krótko je relacjonuję
  • omawiam motyw wędrówki i jego funkcję
  • podaję przykłady innych utworów wykorzystujących motyw wędrówki
  • przedstawiam i charakteryzuję głównego bohatera z uwzględnieniem jego metamorfozy
  • omawiam, porównuję i oceniam postawy życiowe bohaterów
  • charakteryzuję świat dorosłych i dzieci z uwzględnieniem głównych wartości w obu grupach
  • wypowiadam się na temat narratora i jego roli w utworze
  • wyjaśniam na przykładach z lektury znaczenie pojęcia sentencja
  • interpretuję sentencje znalezione w „Małym Księciu”
  • przedstawiam w postaci prezentacji multimedialnej najważniejsze sentencje ukazane w utworze i ich współczesną realizację
  • rozpoznaję i interpretuję symbole wykorzystane w utworze
  • zabieram głos w dyskusji na temat przyjaźni i miłości, korzystając z przykładów zaczerpniętych z „Małego Księcia” oraz innych znanych mi utworów literackich
  • definiuję przynależność gatunkową „Małego Księcia”

Cała strona poświęcona “Małemu Księciu”- mnóstwo ciekawostek.

Wikicytaty

 

Ważne pojęcia:

motyw literacki

przypowieść

powiastka filozoficzna

(zwróćcie szczególną uwagę na motyw obiegowy (inaczej wędrowny).

metamorfoza

sentencja

baśń

Czy i czym różni się sentencja od złotej myśli?- przeczytajcie w Poradni językowej. Jeszcze więcej o aforyzmach, przysłowiach, sentencjach przeczytacie w tym artykule.

symbol

 

Jednym z zadań edukacyjnych jest stworzenie prezentacji. Ma to być dla Was wyzwanie TIK-owe, więc oczekuję, że prezentacja zostanie przygotowana przez zespoły zdalnie- pracujecie zespołowo, ale każdy ze swego domu.

Kryteria sukcesu do prezentacji :

  1. Prezentacja Google ma slajd tytułowy.
  2. W pracy znajduje się co najmniej 8 sentencji z „Małego Księcia” z ilustracją graficzną- mogą to być memy lub symboliczne, graficzne nawiązania do słów sentencji. Obowiązuje konsekwencja i spójność przekazu.
  3. Obowiązują ogólne, omówione wcześniej zasady dotyczące tworzenia prezentacji (ilość tekstu, wielkość i kolor czcionki, kolorystyka tła, przejścia).
  4. W prezentacji zostały zachowane wszystkie reguły ortografii i interpunkcji.
  5. Przedostatni slajd zawiera źródła wszystkich wykorzystanych grafik.
  6. Ostatni slajd informuje o autorach poszczególnych części prezentacji (kto wykonał poszczególne slajdy, zgromadził grafiki, cytaty itp.)

Efekty Waszej pracy 🙂

Memowa przygoda z Małym Księciem

“Mały Książę” w innej odsłonie. Memy

“Mały Książę” sentencje

Sentencje z “Małego Księcia”

Mały Książę- sentencje przedstawione za pomocą memów

 

 

Potrzebujecie do tego konta na Google, czyli zakładacie pocztę na gmail

https://www.google.com/intl/pl/gmail/about/

Wzbogaceni o własny adres e-mail, zachwycacie się możliwościami edukacyjnymi dostępnymi dzięki Google 😉

Skupiacie się na prezentacjach oczywiście (tym razem).

https://www.google.com/intl/pl_pl/slides/about/

 

Gdyby ktoś potrzebował wskazówek, jak tworzyć prezentacje w Google, oto kilka instruktaży:

 





Trening powtórkowy





Zbiór ciekawych ćwiczeń autorstwa pani Zuzannykrótki





Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.