Mózg i jego możliwości w służbie nauczyciela

Chyba każdy refleksyjny nauczyciel stale poszukuje kierunków własnego rozwoju. Szuka skutecznych metod pracy z uczniami, nowych rozwiązań organizacyjnych. Warto korzystać z osiągnięć neurodydaktyki, która pokazuje, jak wykorzystać w procesie uczenia się naturalne zdolności mózgu.

Zebrałam kilka materiałów, które mogą rozpocząć tę fascynującą przygodę.

W Polsce wielką propagatorką neurodydaktyki jest dr Marzena Żylińska. Na początek artykuł zamieszczony już kilka lat temu na Osi Świata CEO.

Tu wykład “Od nauczania do uczenia się” pani doktor Żylińskiej.

Ponieważ nie lubię streszczać tego, co już zrobił ktoś inny, odsyłam do bloga godmother Angeliki M. Talagi.

A tu wystąpienie autorki bloga

Prawie sześciogodzinne nagranie z IV Ogólnopolskiego Sympozjum Naukowego Neurodydaktyki – dzień trzeci

Jak używać mózgu w szkole?- dr Marek Kaczmarzyk na Inspiracjach 2015.


Polecam kanał dr Kaczmarzyka na You Tube.

Na zachętę jeden z filmowych wykładów o tym, jak działa pamięć robocza i dlaczego nie ma sensu robić sprawdzianów z treści lektury.

I jeszcze jedna wielka osobowość  prof. dr hab. Jacek Pyżalski „Kilkanaście małych sposobów na motywację ucznia”.

I na koniec muzyka, która ułatwia skupienie się i uczenie. Trzeba wysłuchać do końca, bo dopiero wówczas działa 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Komentarz do “Mózg i jego możliwości w służbie nauczyciela”