Chyba każdy refleksyjny nauczyciel stale poszukuje kierunków własnego rozwoju. Szuka skutecznych metod pracy z uczniami, nowych rozwiązań organizacyjnych. Warto korzystać z osiągnięć neurodydaktyki, która pokazuje, jak wykorzystać w procesie uczenia się naturalne zdolności mózgu.
Zebrałam kilka materiałów, które mogą rozpocząć tę fascynującą przygodę.
W Polsce wielką propagatorką neurodydaktyki jest dr Marzena Żylińska. Na początek artykuł zamieszczony już kilka lat temu na Osi Świata CEO.
Tu wykład “Od nauczania do uczenia się” pani doktor Żylińskiej.
Ponieważ nie lubię streszczać tego, co już zrobił ktoś inny, odsyłam do bloga godmother Angeliki M. Talagi.
A tu wystąpienie autorki bloga
Prawie sześciogodzinne nagranie z IV Ogólnopolskiego Sympozjum Naukowego Neurodydaktyki – dzień trzeci
Jak używać mózgu w szkole?- dr Marek Kaczmarzyk na Inspiracjach 2015.
Polecam kanał dr Kaczmarzyka na You Tube.
Na zachętę jeden z filmowych wykładów o tym, jak działa pamięć robocza i dlaczego nie ma sensu robić sprawdzianów z treści lektury.
I jeszcze jedna wielka osobowość prof. dr hab. Jacek Pyżalski „Kilkanaście małych sposobów na motywację ucznia”.
I na koniec muzyka, która ułatwia skupienie się i uczenie. Trzeba wysłuchać do końca, bo dopiero wówczas działa 🙂
Komentarz do “Mózg i jego możliwości w służbie nauczyciela”
Rewelacja, jak zwykle 🙂 Poszukiwanie ścieżki rozwou to sprawa osobista 🙂 gratuluję Marz