Bardzo lubię oddawać inicjatywę Wam- moim uczniom. Omawianie lektury według potrzeb i pomysłów uczniowskich skłania do sięgnięcia do tekstu.
Cieszę się, że jesteście tacy kreatywni! Ciągle mnie zaskakujecie 🙂 Pamiętam Wasze projekty z “Robinsona Cruzoe” (materiały z escape roomu trzymam do dzisiaj i na pewno wykorzystam w innej klasie).
Omawianie “Władcy Lewawu” Doroty Terakowskiej zaczęliśmy od uporządkowania kolejności zdarzeń i wyłonienia wydarzeń kluczowych w akcji. Wasza praca świadczyła o dobrej znajomości lektury.
Teraz realizujemy projekty.
Oto Wasze tematy i ustalone terminy prezentacji projektów
1. Grę planszową postanowili stworzyć: Amelia, Maciej, Paulina i Laura. W grę zagramy 30 listopada.
2. Inscenizację sądu nad Nienazwanym przygotowują: Fabiana, Miriam, Lena i Ania. Przedstawienie obejrzymy 27 listopada.
3. Film animowany “Bartek u Nienazwanego” tworzą: Wiktor, Miłosz, Daniel i Kacper. Film będzie prezentowany 27 listopada.
4. Podchody tematyczne organizują: Adrianna, Ada, Marta, Wiktoria, Tobiasz i Mateusz. Z zagadkami zespołu zmierzymy się 26 listopada.
Każdy zespół może liczyć na rzetelną ocenę koleżeńską. Kryteria tej oceny opracujemy wspólnie.
Oto Wasze kryteria oceny:
- Zgodność pracy z treścią lektury.
- Współpraca w zespole.
- Wkład pracy poszczególnych członków zespołu.
- Oryginalność pomysłu.
- Estetyka prezentacji.
- Przemyślana forma prezentacji.
- Podział obowiązków podczas prezentacji.
- Poprawność języka.
Mam nadzieję, że przygotowane przez Was kryteria ułatwią samoocenę i ocenę koleżeńską.
W fazie realizacji Waszych projektów skupimy się na przyjrzeniu się cechom Bartka-Ketraba i Allian. Podyskutujemy o buncie- jego różnych obliczach. Nauczymy się sztuki debatowania i argumentowania.
CZY WARTO BYĆ BUNTOWNIKIEM?
Poznamy reguły debaty oksfordzkiej.
2 komentarze “Lektura dobrze zaprojektowana przez 6b- “Władca Lewawu””
Jestem pod wielkim wrażeniem różnorodności projektów uczniowskich 🙂 Fantastycznie 🙂
Ja również czekam na efekty pracy, bo jedno jest pewne- nudy nie będzie 🙂 Kreatywni szóstoklasiści, z których jestem dumna 🙂 Pokonali już sporo trudności, rozwiązaliśmy kilka konfliktów, plany działania gotowe 🙂