Poetycka pieta, czyli… “Elegia o… [chłopcu polskim]”

Krzysztof Kamil Baczyński “Elegia o… [chłopcu polskim]”

KSU:

1. Wyjaśniam związek między pietą a “Elegią […]”.

2. Opisuję sytuację podmiotu lirycznego i bohatera lirycznego.

3. Analizuję budowę i język utworu (określam liczbę sylab w wersie, wskazuję średniówkę, wskazuję w tekście środki poetyckie) .

4. Wyjaśniam znaczenie co najmniej 3 metafor.

5. Robię przekład intersemiotyczny tekstu (zamieniam słowo na obraz).

6. Interpretuję głosowo tekst w sposób odzwierciedlający pełne zrozumienie treści i budowy wiersza.

Pieta w sztuce do obejrzenia tutaj.

Elegia w Słowniku języka polskiego.

Elegia w Wikipedii.

Która z definicji dotyczy wiersza Baczyńskiego? Dlaczego tak twierdzisz?

Zbadamy mapę skojarzeń z czasownikami: haftowali, wyszywali malowali i zestawimy ją z obrazami poetyckimi zbudowanymi przez poetę.

Wnikliwie zbadamy język i budowę “Elegii […]”. Zastanowimy się, jaką funkcję pełni w niej średniówka i co ma wspólnego z łamaniem się głosu…

Lekcja odbędzie się częściowo na cmentarzu i… powiecie mi, dlaczego…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.