Pod tym linkiem ukryte jest proste i atrakcyjne narzędzie do pracy z filmem. Jak zwykle zaczynamy od założenia konta. Możemy stworzyć tu także własne klasy (szczególnie proste dla użytkowników Google Classroom). Następnie przechodzimy do tworzenia filmu [Create new video] z pytaniami, komentarzami (także dźwiękowymi). Do wykorzystania mamy między innymi zasoby You Tube (bo możliwości wyboru innych portali jest około 10, nie wspominając o własnych filmikach, które możemy ściągnąć z dysku komputera). Wpisujemy poszukiwane przez nas słowa-klucze i… wybieramy. Film można dowolnie przycinać (ikonka nożyczek poprowadzi nas niejako intuicyjnie). Można dodawać pytania w dowolnym miejscu filmu (ikona znaku zapytania).
Jak to działa? Oto przykładowe materiały, które przygotowałam do lekcji o błędach językowych.
Aby obejrzeć film bez pytań, należy kliknąć REWATCH z prawej strony okna wideo.
Niezastąpiony profesor Bralczyk wyjaśnia zawiłości stosowania form biernika i dopełniacza.
Fragment mojego pomysłu na lekcję o różnych błędach językowych w klasie 6. O tych zajęciach jest osobny wpis: Na tropie błędów Kabaret też może uczyć 😉