Poszerzymy galerię znanych nam postaci literackich o bardzo ciekawe indywidua 🙂
Doczytujemy “Zemstę”! Dla tych, którzy zapomnieli odwiedzić bibliotekę szkolną lektura do przeczytania w zasobach wolnelektury.pl.
Dla tych, których preferowanym stylem uczenia się jest słuchanie wyszukałam słuchowisko.
PO PRZECZYTANIU komedii warto skonfrontować swoje wyobrażenia z wizją Andrzeja Wajdy. Film na VOD, więc spodziewajcie się reklam 😉
I najważniejsze! Sprawdźcie, na co zwrócić uwagę, czytając dramat.
Aleksander Fredro „Zemsta”- KSU
- omawiam genezę utworu;
- dobrze znam treść utworu;
- umiem zrekonstruować przebieg wydarzeń;
- omawiam budowę wewnętrzną dramatu oraz fazy akcji na przykładzie Zemsty;
- charakteryzuję bohaterów utworu (szczegółowo Macieja Raptusiewicza, Milczka i Papkina);
- potrafię zredagować charakterystykę porównawczą bohaterów z wykorzystaniem cytatów;
- rozumiem pojęcia intryga oraz perypetia i omawiam je na przykładach z komedii Fredry;
- znam rodzaje komizmu, potrafię je wymienić i wyjaśnić, na czym polegają oraz wskazać przykłady w tekście dramatu;
- interpretuję tytuł lektury;
- potrafię pracować z tekstem literackim, wyszukując właściwe cytaty;
- określam rodzaj i gatunek literacki utworu;
- wymieniam wyznaczniki dramatu jako rodzaju literackiego;
- wyjaśniam, dlaczego Zemsta jest komedią.
Wikipedia o “Zemście” Aleksandra Fredry i genezie komedii.
Ciekawa prezentacja pani Agaty Poręby w programie PREZI.
Lekcja zdalna na temat budowy zewnętrznej i wewnętrznej dramatu
Jak zazwyczaj- trochę interaktywnego łamania głowy. Zapewniam, że to nie zemsta 😉
na dobry początek- krzyżówka
cytaty
charakterystyka porównawcza
Zadanie autorstwa pani Zuzannykrótki
Przed egzaminem