Strona dedykowana moim uczniom, by dobrze wspominali lekcje języka polskiego w szkole podstawowej oraz tym, którzy szukają polonistycznych inspiracji.

Odczytywanie tekstów ikonicznych na egzaminie ósmoklasisty

Zadanie na zdalne nauczanie

Prezentuję przykładowe zadanie dotyczące ćwiczenia umiejętności interpretowania tekstów ikonicznych na egzaminie.

Zamieszczam na dole wpisu plik z zadaniami egzaminacyjnymi dotyczącymi odczytywania grafiki. Wybierzcie dwie dotąd nieanalizowane grafiki i wykonajcie zadania egzaminacyjne.
1. Bardzo uważnie przeczytajcie polecenie do wybranego zadania.
2. Podkreślcie sobie, co trzeba zrobić, np. sformułuj 2 argumenty, odwołaj się do całości lektury, odwołaj się do 2 elementów grafiki itp.
3. Wyszukajcie w grafice symbole, czyli te elementy, które mają więcej niż jedno znaczenie (dosłowne + metaforyczne- jak symbole w „Małym Księciu” czy „Latarniku”).
4. Zapiszcie sobie skojarzenia, słowa-klucze, z których wybierzecie najlepsze skojarzenia do wykorzystania w swojej pracy.
5. Układajcie zdania, w których użyjecie sformułowań z polecenia, np. „Czy przedstawiona na rysunku sytuacja może być ilustracją odwagi”- Odpowiedź: Przedstawiona na rysunku sytuacja (nie) może być ilustracją odwagi [teza], ponieważ… [uzasadnienie z odwołaniem do 2 elementów grafiki- ruch (1. zdanie), kolor (2. zdanie)].
Powodzenia!
PS
Pracę napisz w załączonym na Classroom Dokumencie Google. Przed oddaniem pracy skopiuj tekst i sprawdź jego poprawność na https://www.ortograf.pl/

Grafika na egzaminie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.